In English

logo_ies_bilingueI.E.S. JOAQUIN TURINA.
WELCOME TO THE WEBSITE OF BILINGUAL SECTION

Since the academic year 2011-2012, I.E.S. Joaquin Turina has offered pupils the possibility of studying  COMPULSORY SECONDARY EDUCATION following the English Bilingual Program. This program is subsidized by the COMUNIDAD DE MADRID.
We are aware of the importance of using languages in a modern society. This program offers  our students the chance to acquire the basic skills of secondary education, using the English language.
In addition, the program includes: cultural activities in English and international exchanges of activities and experiences.
This program offers two different options for the students: the bilingual section and the bilingual program. For more details, clic here.
Additionally, I.E.S. JOAQUÍN TURINA provides students with the possibility of doing the prestigious exams organized by Cambridge University (P.E.T, K.ET).
Students who participate in the program study some subjects in English, and also take the subject “Advanced English” and participate in exchange activities using English.

ACTIVITIES:
Guided visits to Thyssen-Bornemisza museum
Theatre in English.
Exchange projects with students from other European schools.
These activities are developed in the English Language.

BIENVENIDOS AL SITIO WEB DE LA SECCIÓN BILINGÜE DEL INSTITUTO JOAQUÍN TURINA DE MADRID

A partir del curso 2011-2012, el I.E.S. JOAQUÍN TURINA, ofrece la posibilidad de cursar las enseñanzas de EDUCACIÓN SECUNDARIA OBLIGATORIA siguiendo el programa bilingüe en lengua inglesa financiado por la Comunidad de Madrid.
Siendo conscientes de la importancia de potenciar el uso de los idiomas, el programa pretende ofrecer a nuestros alumnos la posibilidad de adquirir las competencias básicas de la educación Secundaria Obligatoria utilizando la lengua inglesa como vehículo de comunicación.
Además, el proyecto incluye la realización de actividades culturales en lengua inglesa y actividades de intercambio.
Este programa incluye alumnos de Sección bilingüe y alumnos de Programa bilingüe. Para más información, aquí.
Nuestros estudiantes tienen la posibilidad de presentarse a los prestigiosos exámenes de la universidad de Cambridge (K.E.T, P.E.T).

Desde la puesta en funcionamiento de este programa, nuestros alumnos estudian materias en inglés, cursan la asignatura de inglés avanzado y realizan en inglés actividades extraescolares y actividades de intercambio.

Visitas guiadas en inglés al Museo Thyssen-Bornemisza
Teatro en inglés.
Programas de actividades de intercambio de actividades y experiencias con alumnos de colegios e institutos de otros países.

En estas actividades se utiliza la lengua inglesa como instrumento de comunicación.